Greenwashing je nejčastěji praktikován prostřednictvím zveličování udržitelných charakteristik produktů nebo celé firmy, které jsou veřejně prezentovány. Jeden příklad za všechny je móda označovaná jako „udržitelná“, přičemž výroba těchto produktů je prováděna za podmínek, které naprosto neodpovídají udržitelným standardům a mohou zahrnovat využívání nevhodných pracovních podmínek pro děti v Indii.
Greenwashing je forma dezinformace, která je úmyslně šířena za účelem zvýšení povědomí o pozitivním environmentálním dopadu produktu, služby, řešení nebo přístupu. Společnost takovým způsobem klamavě tvrdí, že jedná eticky a ekologicky, přičemž ve skutečnosti se tak dít nemusí. Tímto způsobem společnost zavádí zákazníky.
Dopady firem by měly být transparentní a zodpovědné firemní strategie by měly být regulovány, například prostřednictvím opatření jako je SFDR (Sustainable Finance Disclosure Regulation). CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) by měla přinést povinný reporting obsahující komplexní informace o firmě a jejím hodnotovém řetězci. Tímto opatřením by teoreticky mělo být minimalizováno greenwashing na minimum.