Při cestě z konference Speed Chain jsem v Praze prorazil pneumatiku. Náhradní vozidlo bylo přistavěno až ráno a stal se jím elektromobil Mercedes Benz EQC.
„Výborně, skvělé, náhradní auto - elektromobil, mám štěstí,“ pomyslel jsem si.
Při převzetí jsem byl stručně seznámen s vozem, způsobem nabíjení, kabelem v kufru – jeden do běžné zásuvky, druhý do nabíječky - nabíjecím čipem od ČEZ, nabíjecí kartičkou od EON, nabíjecí kartičkou od Mercedes a možností platit mobilní aplikací a platební kartou. „No… doufám, že nebudu muset nabíjet.“
V Brně mám schůzku od 10:30, musíme vyjet. Nastartuji a ticho, divný pocit. Výborné zrychlení, okamžitý výkon, jízda mě baví. Komfort auta shodný s modelem MBGLC. Baterka nabitá na 75 %, dojezd 288 km, do Brna to dáme, kdyžtak nabijeme v Humpolci.
Došlo k nejhoršímu. Před Humpolcem máme dojezd 100 km. Připouštím, šlo částečně o styl jízdy, to zrychlení je opravdu zábavné. Vypínám klimu, ukončuji nabíjení mobilu.
V Humpolci (Vystrkově) jsou všechny nabíječky obsazené. Tesly, Enyaky a Nissan. Jediný volný stojan je ten nejpomalejší. Vyndal jsem kabel, připojil a nic. Udělám to stejné a stále nic. Potřebuji co nejdříve šťávu, musím dojet do Brna, mám důležitou schůzku. „Zavolejte na podporu Eon,“ radí mi pán s Nissanem. Musím Eon pochválit, okamžitě se ozval pán z podpory, který restartoval daný stojan, a vše do 3 minut fungovalo. Jenže hrozně pomalu a vlastně ještě pomaleji, protože díky 100% vytížení celé stanice klesl výkon všem. Abych měl svou baterii nabitou na 100 %, musel bych stát u stojanu asi 7,5 hodiny. „Kašlu na to, nějak dojedeme.“
Zbytek jízdy jedeme 90-110 km/h. Zaparkoval jsem s rezervou dojezdu 8 km. No nic moc, co vám budu povídat. V garážích ve Vlněně máme nabíječky, ale než jsem vše připojil, nastavil, aktivoval aplikaci a zaplatil, strávil jsem u stojanu 10 minut. Zamknu auto, běžím na schůzku již s 15minutovým zpožděním a aplikace mi po dosednutí na židli v PKV napíše, že je nabíjení přerušeno.
„Cože? Co teď? Jak dojedu domů a zítra do práce?“ Je jediná možnost, musím najít nabíječku v dojezdu 5 km od Vlněny, ať mám 3km rezervu. Sakra! V podzemních garážích není mobilní internet. Musím vyběhnout do přízemí a najít nejbližší nabíječku. Nesnáším elektromobily!
Celý příběh skončil hodinovým nabíjením u stojanu Teplárny Brno, vzdálený 4,5 km od Vlněny. Dalších 6 dní jsem zažíval podobně kladné či záporné okamžiky – například kde nabít, budu na to mít čas, vypnutá klima, nenabitý telefon apod.
Co tím vším chci říct?
Pokud s elektromobilem chcete dojet včas, jezděte pomalu – paradox, že? Elektromobil je fajn věc, jen nesmíte za rok jezdit 65 tis. km jako já. Elektromobil je pro krátké nájezdy v okolí bydliště, ideální je mít možnost nabíjet doma – jinak je to peklo.
Přeju elektromobilitě světlé zítřky, v budoucnu budu asi fanda, ale zatím to tak bohužel není.
Zajímá vás téma managementu udržitelnosti, ESG a energetických úspor?
Ondřej Vaněk je jedním ze zakladatelů PKV. V oboru energetiky, konzultantů a investičních projektů se pohybuje více než 10 let. V PKV se podílí na rozvoji produktů a služeb. Jeho specializací jsou právě energetické investiční projekty, díky kterým firmy nebo obce zvyšují efektivitu svého energetického hospodářství.
Thank you for your message! He's already on his way to us and that means the ball is on our side. We will contact you as soon as possible with an offer for the realization of photovoltaics and a proposal for a free consultation.
Oops, something went wrong. Please try submitting the form again later.