Při cestě z konference Speed Chain jsem v Praze prorazil pneumatiku. Náhradní vozidlo bylo přistavěno až ráno a stal se jím elektromobil Mercedes Benz EQC.
„Výborně, skvělé, náhradní auto - elektromobil, mám štěstí,“ pomyslel jsem si.
Při převzetí jsem byl stručně seznámen s vozem, způsobem nabíjení, kabelem v kufru – jeden do běžné zásuvky, druhý do nabíječky - nabíjecím čipem od ČEZ, nabíjecí kartičkou od EON, nabíjecí kartičkou od Mercedes a možností platit mobilní aplikací a platební kartou. „No… doufám, že nebudu muset nabíjet.“
V Brně mám schůzku od 10:30, musíme vyjet. Nastartuji a ticho, divný pocit. Výborné zrychlení, okamžitý výkon, jízda mě baví. Komfort auta shodný s modelem MBGLC. Baterka nabitá na 75 %, dojezd 288 km, do Brna to dáme, kdyžtak nabijeme v Humpolci.
Došlo k nejhoršímu. Před Humpolcem máme dojezd 100 km. Připouštím, šlo částečně o styl jízdy, to zrychlení je opravdu zábavné. Vypínám klimu, ukončuji nabíjení mobilu.
V Humpolci (Vystrkově) jsou všechny nabíječky obsazené. Tesly, Enyaky a Nissan. Jediný volný stojan je ten nejpomalejší. Vyndal jsem kabel, připojil a nic. Udělám to stejné a stále nic. Potřebuji co nejdříve šťávu, musím dojet do Brna, mám důležitou schůzku. „Zavolejte na podporu Eon,“ radí mi pán s Nissanem. Musím Eon pochválit, okamžitě se ozval pán z podpory, který restartoval daný stojan, a vše do 3 minut fungovalo. Jenže hrozně pomalu a vlastně ještě pomaleji, protože díky 100% vytížení celé stanice klesl výkon všem. Abych měl svou baterii nabitou na 100 %, musel bych stát u stojanu asi 7,5 hodiny. „Kašlu na to, nějak dojedeme.“
Zbytek jízdy jedeme 90-110 km/h. Zaparkoval jsem s rezervou dojezdu 8 km. No nic moc, co vám budu povídat. V garážích ve Vlněně máme nabíječky, ale než jsem vše připojil, nastavil, aktivoval aplikaci a zaplatil, strávil jsem u stojanu 10 minut. Zamknu auto, běžím na schůzku již s 15minutovým zpožděním a aplikace mi po dosednutí na židli v PKV napíše, že je nabíjení přerušeno.
„Cože? Co teď? Jak dojedu domů a zítra do práce?“ Je jediná možnost, musím najít nabíječku v dojezdu 5 km od Vlněny, ať mám 3km rezervu. Sakra! V podzemních garážích není mobilní internet. Musím vyběhnout do přízemí a najít nejbližší nabíječku. Nesnáším elektromobily!
Celý příběh skončil hodinovým nabíjením u stojanu Teplárny Brno, vzdálený 4,5 km od Vlněny. Dalších 6 dní jsem zažíval podobně kladné či záporné okamžiky – například kde nabít, budu na to mít čas, vypnutá klima, nenabitý telefon apod.
Co tím vším chci říct?
Pokud s elektromobilem chcete dojet včas, jezděte pomalu – paradox, že? Elektromobil je fajn věc, jen nesmíte za rok jezdit 65 tis. km jako já. Elektromobil je pro krátké nájezdy v okolí bydliště, ideální je mít možnost nabíjet doma – jinak je to peklo.
Přeju elektromobilitě světlé zítřky, v budoucnu budu asi fanda, ale zatím to tak bohužel není.
Zajímá vás téma managementu udržitelnosti, ESG a energetických úspor?
Ondřej Vaněk je jedním ze zakladatelů PKV. V oboru energetiky, konzultantů a investičních projektů se pohybuje více než 10 let. V PKV se podílí na rozvoji produktů a služeb. Jeho specializací jsou právě energetické investiční projekty, díky kterým firmy nebo obce zvyšují efektivitu svého energetického hospodářství.
Děkujeme za vaši zprávu! Už je na cestě k nám a to znamená, že míč je na naší straně. Co nejdříve se vám ozveme s nabídkou pro realizace fotovoltaiky a s návrhem termínu bezplatné konzultace.
Jejda, něco se pokazilo. Zkuste prosím odeslat formulář později znovu.